Wednesday 23 April 2014

Multi-pitch Mount Tibrogargan

Troposphere

Mount Tibrogargan és la muntanyeta més important de les Glass House Mountains i la seva forma és similar a la d’un goril·la quan la mires des de depèn quin angle. Un llegenda aborigen dóna significat a la forma, orientació, nom i entorn de la muntanya. Resumint, representa que Tibrogargan és el pare de totes les muntanyes que conformen les Glass House Mountains, excepte Beerwah que és la seva dona. Un dia va veure que el nivell de l’aigua pujava i va demanar ajuda a un dels seus fill perquè portés a la seva mare a un lloc segur. Ell fill, Coonowrin, va ser covard i va fugir sol. Això va fer enfadar molt a Tibrogargan i va provocar que en un moment de fúria li disloqués el coll, fent la lesió irreversible. A partir de llavors, Tibrogargan va donar l’esquena a Coonowrin i va prometre que no el tornaria a mirar més. Els nombrosos riuets que conformen la zona, representen les lamentacions i llàgrimes de la família per la covardia del fill.

Doncs després d’una setmana santa treballant cada dia (que en part bé perquè per public holidays et paguen més), el dimarts me’l vaig agafar lliure i me’n vaig anar a escalar amb uns quants amics que també els hi havia tocat treballar tots els dies de festa jaja. Ens vam dirigir cap a la Sunshine Coast per fer una via llarga a Mt Tibrogargan. Quan vam arribar, de nou, una festa de mosquits ens esperava just al costat del cotxe. El repel·lent sembla que no acaba de funcionar, si més no al principi que és quan els mosquits van més forts, i les meves cames i braços ja no tenen espai per més picades (sense comptar les rascades i blaus varis que fan que cada dia tingui unes cames més sexys jaja).

Vam caminar una mica per arribar al peu de la via i pel camí va aparèixer un cangur. Era la primera vegada que veia un cangur en estat salvatge i molt maco la veritat :) no em va deixar temps per fer-li una foto i a part saltava força ràpid pel mig del bosc així que tampoc m’hi vaig poder acostar molt.

Vam arribar al peu de via i com que érem 4 vam fer dos grups. L’Andrea no havia fet mai via llarga i la Yoko tampoc així que a mi i a en Sam ens tocava obrir tota l’estona, la qual cosa va fer que anéssim una mica més lents pel tema de canviar corda, etc.

Vam començar escalant jo i l’Andrea i la via pintava molt bé. Llargs fàcils però vistes increïbles. En el segon llarg, una serp va decidir que volia escalar pel mateix lloc que jo havia d’anar així que vaig tenir-hi una baralla. Evidentment la vaig perdre i ni els meus intents d’apartar-la, amb un tros de branquilló que no feia més d’un pam, van aconseguir que anés cap a un altre lloc; al contrari jaja se m’acostava cada cop més i no hi havia pas manera de que marxés. Així que tenint en compte que estava entre dos parabolts, que no volia caure ni tampoc volia que em mossegués, vaig haver de fer la via una mica més per la dreta i llavors tornar a adreçar... Cal dir que la serp era súper maca; combinació de groc i verd intens amb marró, i en principi no verinosa diria.





En el quart llarg vaig tenir la segona baralla del dia; bé, potser la tercera si compto la festa de mosquits. Hi havia una teranyina gegant que també estava instal·lada just entre els arbres pels que havia de passar. Aquest cop no tenia un pal per intentar apartar-la una mica així que el meu serrell es va endur tota la teranyina per davant, fent que restes enganxoses encara perduressin quan vaig arribar a casa al vespre. Quan els meus companys em van veure se’n van riure bastant perquè tenia tot el cap blanc jaja.

















Vam acabar la via, vam menjar una mica gaudint d’unes meravelloses vistes i vam començar a muntar per baixar cap avall i direcció a un altre sector en el que només vam tenir temps de fer un parell de vies. Un dia molt complert i que es repetirà aviat; és una via que val molt la pena i és molt bonica de fer. 
















Això si, he de trobar la manera de que els mosquits no se’m mengin de la manera que ho fan... No hi ha treva... Quan vam acabar la via i estàvem al peu de via altre cop, els mosquits estaven allà esperant i quan vam arribar al cotxe el mateix... En serio no sé pas què passa, hi ha una plaga o quelcom jaja

Un petó gran!

No comments:

Post a Comment