Thursday 6 March 2014

Springbrook National Park - Springbrook section

Springbrook és un parc Nacional declarat Patrimoni de la Humanitat i és una zona que t’ofereix bones vistes de les muntanyes més properes així com també de la Gold Coast.

Al matí quan ens vam llevar teníem ganes de caminar i Springbrook semblava una bona opció ja que cap de les dues hi havia estat abans. És un bon lloc per caminar, però de fet només té una ruta llarga per fer a peu. La resta és agafar el cotxe, aparcar als llocs establerts i caminar entre 10-40 minuts per arribar a miradors, que també són espectaculars.

L’Ashleigh i jo vam decidir fer la ruta llarga que anava des d’un dels pàrquings a les Purling Brook Falls. Vam pensar que per tornar al cotxe ja trobaríem algú que ens portés si se’ns allargava la cosa i si no, doncs a caminar una mica més jaja.

La vegetació aquí és molt diferent, tot és ple de palm trees, eucalypt trees i de vegetació característica dels rainforests que hi ha per la zona. La veritat és que és molt bonic i s’agraeix canviar de la platja una estona per anar a fer una caminada per un lloc més fresc amb ombra :)
La primera baixada ens va portar a una zona del riu que es diu Little Nerang Creek.

Després vam tornar a anar de pujada i ens vam anar trobant amb diferents piscines naturals. Les piscines són molt netes tot i que no ho semblen pel color marronós que tenen. Et dóna la sensació que qualsevol animal et pot sortir en qualsevol moment, però quan entres a l’aigua t’adones que és súper clara. Vam estar una estona per allà i després vam seguir caminant.

Al cap de dues hores de caminar, que realment ens vam passar molt ràpid i no érem gaire conscients de que portàvem força estona caminant pel bosc, vam arribar a les Purling Brook Falls. No portaven gaire aigua però el lloc és impressionant i la cascada és immensa.

Warringa Pool

Purling Brook Falls

La nostra idea era fer la ruta circular que et permet anar a sota de la cascada, però estava tancada per despreniments i vam haver de girar i pujar cap al pàrquing. De cop, l’Ashleigh es va adonar que tenia sang a varis llocs de les cames i resulta que les tenia plenes de leeches. Són bàsicament sangoneres que se t’enganxen i et van xuclant sang fins que són de la mida d’una pilota de ping-pong. Jo també en tenia un parell d’enganxades però sort per les dues que encara eren petites i les vam poder desenganxar sense problema. Quan ja porten una mica xuclant ja no les pots desenganxar i necessites sal per poder treure-te-les.

Aboriginal language

Pensàvem que estàvem a prop del següent pàrquing i que amb deu minuts hi seríem (no el que havíem aparcat sinó a un altre), però el cas és que quedava una bona pujada. Pel camí les vistes són precioses i val molt la pena. Vam arribar a dalt súper cansades després de 3 hores i pico de caminar pel bosc sense menjar i sense aigua fresca, però contentes de la caminada i de les vistes :D

Estàvem disposades a fer dit perquè algú ens portés cap a on teníem al cotxe, però no ens va fer falta. Vam trobar uns nois que estaven fent estudis en relació a la fauna del parc i tasques de conservació, i van accedir a portar-nos cap al nostre cotxe perquè ja havien acabat la feina que tenien i els hi venia de pas. Ens va anar perfecte perquè sinó ens quedava una caminada d’un parell d’horetes per carretera o tornar a fer la ruta que havíem fet al matí jaja.

És perfecte poder canviar una mica de l’ambient de platja per apreciar la hinterland de la zona i fer una excursió d’aquest estil. Estar a la platja i poder fer surf cada dia que tens temps és molt divertit, però la muntanya sempre es troba a faltar :P